Sport pentru copii – sanatate curata

Se stie dintotdeauna ca un copil care practica sport pentru copii respira mai bine, are fata imbujorata, o piele sanatoasa, spatele este drept, tonusul muscular bun, sangele este bine oxigenat.

Alergarile si viata in aer liber produc o transpiratie abundenta la copii si favorizeaza astfel eliminarea toxinelor din organism. Pe langa acestea sportul are o influenta favorabila asupra digestiei si mareste apetitul copiilor.

Copiii prescolari se misca mult si au nevoie de multa miscare, insa pana la varsta de 6 ani ceea ce fac ei sunt exercitii fizice, nu putem vorbi de sport pentru copii, de performanta pana la aceasta varsta.

[ad]

Iata mai jos cateva sugestii de sport pentru copii, cu varste peste 3 ani:

  • Inotul – cel mai sanatos sport pentru copii cu varta incepand de la 3 ani. Acest sport pentru copii oboseste intai muschii si apoi inima, fiind un sport complex solicitand toti muschii corpului. Inotul pentru copii largeste cutia toracica si mareste capacitatea pulmonara, favorizeaza respiratia. Daca copilul nu doreste insa sa practice acest sport, inainte de 6 ani, mai lasati-i timp, nu-l fortati sa o faca pana cand nu hotaraste el singur.
  • Skiul – Skiurile pentru copii se pot pune in picioarele copiiilor inca de la varsta de 3 ani insa pana in jurul varstei de 5-6 ani nu putem sa asteptam prea mult de la ei, nu poate fi vorba de sport pentru copii. Dupa 5-6 ani se poate invata sistematic skiul. Pe munte, practicand acest sport copiii beneficiaza de soare, aer curat, raze ultraviolete. Skiul solicita toti muschii corpului, ofera siguranta si echilibru. Insa este unul dintre sporturile care, daca nu este bine practicat poate obosi inima.
  • Bicicleta pentru copii – inca de la 3 anisori tricicletele sunt jucariile preferate pentru copii. Pana la varsta de 8 ani mersul pe tricicleta sau bicicleta se va limita la curte sau in parcuri. De la 8-9 ani se pot permite copilului plimbari scurte, insa curse mai lungi doar dupa varsta de 12 ani. Practicarea mersului pe bicicleta ca si joc are multe efecte benefice, insa ca si sport are anumite defecte: nu favorizeaza dezvoltarea toracica si cresterea capacitatii respiratorii, nu se solicita in acest sport muschii abdomenului, gambele se dezvolta excesiv in detrimentul restului corpului. Nu se recomanda acest sport pentru copii cu probleme la coloana.
  • Gimnastica – ca si sport se poate incepe de al 6-8 ani. Este un sport complet si confera o stapanire perfecta a corpului. Din pacate acest sport se practica doar in sali, asa ca copiii nu beneficiaza de o aerisire suficienta.
  • Patinaj – se poate incepe de la 4-6 ani. Acest sport pentru copii favorizeaza supletea, stapanirea gesturilor, curajul, gratia.
  • Dansul – De la varsta de trei ani se poate practica dansul ritmic, este un mijloc perfect de educare psihica si motorie. Copiii timizi, instabili si negativisti se vor simti mult mai bine sa il practice, pentru ca are un efect binefacator asupra lor.
  • Sport pentru copii, cu mingea – de la varsta de 8 ani se pot practica sporturi cu mingea ca fotbalul, basket, handbal, volei, ping-pong, tenis.
  • Saniuta, rolele, trotineta – nu le lasati sa lipseasca din viata niciunuia dintre copii.
Sport pentru copii – sanatate curata, 9.0 out of 10 based on 1 rating
Posted in Recreatie, Sanatate and tagged .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *