Top 10 alimente sanatoase pentru copii

Grija pentru copii trebuie sa porneasca de la alimentatia lor. In ziua de azi cand fast –foodurile sunt foarte la moda, copiii, si chiar noi adultii nu acordam atentie meselor principale, este mult mai usor sa mancam ceva pe fuga in fata calculatorului sau televizorului.

Alimentatia proasta poate avea efecte negative pentru copii, de cele mai multe

[ad]

ori incep problemele cu scoala, nu se mai pot concentra, nu mai au suficienta energie, sunt tot timpul obositi, devin agitati si nu se pot odihni nici noaptea. Aceste semne trebuie sa ne dea de gandit si sa schimbam ceva in viata copilului nostru, incepand cu alimentatia.

Vitaminele si mineralele sunt esentiale pentru copii, ele trebuie luate in primul rand din hrana, si doar la sfatul medicului se pot da suplimente sub forma de tablete. Daca organismul copiilor primeste o hrana sanatoasa, toate problemele se vor rezolva, vor fi plini de energie, vor avea un comportament pozitiv.

Introducerea alimentelor sanatoase pentru copii trebuie facuta odata cu inceperea diversificarii, nu tot ce este sanatos este si gustos, multi copii refuza diverse alimente, dar prin diferite metode trebuie sa-i determinam sa le accepte.

Top 10 alimente sanatoase pentru copii

1. carnea, este o sursa bogata de proteine si de vitamina B, iar ca minerale are cupru, fier si niacina, puteti sa o gatiti natur, sau la gratar cu legume, iar ca sa fie placuta pentru copii, puteti sa o macinati si sa faceti hamburgeri
2. ouale, nu trebuie sa lipseasca din alimentatia copiilor, bogate in proteine, vitamine si minerale, sunt un adevarat deliciu pentru copii, invatati sa le gatiti asa cum le accepta cel mai usor
3. laptele, bogat in vitamine, minerale si carbohidrati, este un aliment deseori refuzat de copii, dar puteti gasi modalitati de ai face sa-l bea, adaugati putina cacao sau miere, gustul dulce le va place
4. fructele de padure, capsuni, afine, sunt bogate in vitamina C, potasiu, fibre, carbohidrati, contin antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi, ajuta la cresterea imunitatii copiilor, le puteti servi asa cum sunt sau in iaurturi, cu cereale
5. ton, foarte sanatos pentru copii, bogat in niacin, proteine, vitamina B, zinc si fier, acesta contine si uleiuri omega 3, dar nu trebuie consumat in exces, de preferat sa fie proaspat, este foarte bun in salate sau puteti sa le faceti sosuri pentru spaghete
6. iaurt, este adorat de toti copiii, bogat in calciu, proteine, glucide, vitamina B, fosfor si zinc, puteti sa le dati cu amestec de fructe, cereale, este de preferat sa-l faceti acasa, din lapte
7. branza, bogata in calciu, vitamina B 12, proteine, fosfor, este un deliciu pentru copii, puteti sa le faceti diverse deserturi cu branza, in amestec cu fructe, sau sandwich cu branza, dar atentie sa nu fie foarte grasa
8. cereale integrale, bogate in fibre, fier, zinc, nu trebuie sa lipseasca din dieta copilului
9. brocoli, alimentul minune pentru copii, bogat in vitamine si minerale, contine mult fier, este ma greu de acceptat, puteti sa faceti piure si sa-l amestecati cu cartofi, amidonul din cartofi asigura o mai buna fixare a fierului din brocolii
10. cartofi dulci, sunt iubiti de copii si datorita gustului dulce, bogati in fibre, vitamina C, potasiu, vitamina A, fier si calciu, pot fi preparati in diverse modalitati, evitati prajirea lor.

Top 10 alimente sanatoase pentru copii, 7.6 out of 10 based on 10 ratings
Posted in Alimentatie copii, Ingrijirea copilului, Mancare copii, Sanatate and tagged , , .

One Comment

  1. Pingback: Alimente interzise copiiilor pana la varsta de 3 ani | Copii veseli

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *