A 17a saptamana de sarcina (a 19a saptamana de amenoree)

Bebelusul in a 17a saptamana de sarcina: cantareste 200 de grame si este de 19 cm de la cap la calcaie.

In a 17a saptamana de sarcina in interiorul intestinului bebelusului se instaleaza meconiu, care va fi eliminat la nastere. Tot in aceasta saptamana se evidentiaza apendicele. Se definitiveaza pielea bebelusului.

Mama in a 17a saptamana de sarcina: Deja burtica e rotunjoara si

[ad]

bine vizibila. In fiecare luna incepand de acum medicul va masura abdomenul pentru a vedea cum creste bebelusul. Uterul creste in centimetri in felul urmator: la trei luni ajunge la 9 cm; la 5 luni va avea aproximativ 20 cm; la 7 luni – 28 cm iar la 9 luni va vea 33 cm. Inaltimea uterului se masoara calculand distanta dintre fundul uterului si marginea superioara a pubisului. La 4 luni jumatate uterul ajunge la mijlocul abdomneului.

Sfaturi pentru a 17a saptamana de sarcina: pentru ca esti din ce in ce mai “grea”, va trebui sa ai mare grija la ce incalti in picioare. Evita sa porti pantofi cu toc, doar in cazuri speciale, pentru ca incepi sa iti pierzi din echilibru. Pe masura ce burtica creste se modifica centrul tau de greutate.

In a 17a saptamana de sarcina continua sa faci exercitii usoare, face bine circulatiei sanguine. Daca ai unde sa inoti, fa-o: inotul iti mareste puterea bratelor – dar atentie la bazinele de inot, de preferabil apa de munte pentru a evita contactarea vreunei infectii.

In a 17a saptamana de sarcina poti sa faci exercitii ale pelvisului. Intaresc muschii din jurul vezicii urinare si ai vaginului si te ajuta sa previi sau sa controlezi incontinenta urinara. Ca sa iti dai seama de localizarea muschiului pelvian pentru care faci exercitii incearca sa opresti urina cand mergi la toaleta. Apoi fa exercitii zilnic: stai jos, in picioare sau intinsa, contracta-ti muschii vaginali si in acelasi timp inchide sfincterul anal ca si cand incerci sa opresti defecatia. Mentine aceasta pozitie si numara pana la patru, respirand normal. Repeta acest exercitiu de mai multe ori.

In a 17a saptamana de sarcina fiti atenta la durerile de spate. Durerile de spate sunt probabil cea mai frecventa problema din timpul sarcinii. Reduceti durerile de spate astfel: nu ridicati obiecte grele, plimbati-va din cand in cand tinand corpul ridicat, umerii relaxati si toracele ridicat, cand stati in sezut folositi la spate o perna tare, cand dormiti culcati-va pe o parte cu genunchii trasi in sus.

In a 17a saptamana de sarcina poate veti incepe sa simtiti “lipsa de aer”. Pe masura ce uterul creste apasa pe toate organele inclusiv pe plamani si veti simti aceasta lipsa de aer atunci cand faceti anumite treburi casnice.

A 17a saptamana de sarcina (a 19a saptamana de amenoree), 10.0 out of 10 based on 1 rating
Posted in Sarcina pe saptamani - de la conceptie la nastere and tagged .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *