Alimentatie copiiSanatate

Cat de important este fierul pentru copii?

V-ati intrebat vreodata de ce este atat de important fierul pentru copii? Fierul este un nutrient care este necesar pentru a produce hemoglobina, aceasta transporta oxigenul la globulele rosii.

Eritrocitele circula prin tot corpul pentru a oferi oxigen la toate celulele. Fara destul fier, corpul are deficit de

[ad]

eritrocite, astfel tesuturile si organele nu vor primi oxigenul de care au nevoie. De aceea fierul pentru copii are o importanta foarte mare.

Fierul pentru copii – de cat este nevoie:

  • sugarii primesc fierul necesar din laptele matern pana la 4-6 luni, dupa care trebuie hraniti cu formula bogata in fier

  • intre 7-12 luni, sugarii au nevoie de 11 miligrame de fier pe zi, obtinut din laptele formula si alimentatie, diversificarea este inceputa

  • intre 1-12 ani, fierul pentru copii zilnic trebuie sa fie de 7-10 miligrame, baietii ar fi bine sa aiba un consum zilnic de 11 miligrame de fier, iar fetele 15, deoarece se pregatesc pentru menstruatie

  • fierul pentru copii care practica sporturi de performanta, trebuie suplimentat zilnic

Deficitul de fier duce la aparitia anemiei care slabeste treptat organismul, de aceea trebuie sa luam in seama semnele imediat ce apar:

  • oboseala si slabiciune
  • paloarea pielii si mucoaselor
  • batai rapide sau un murmur cardiac nou
  • iritabilitate
  • scaderea poftei de mancare
  • ameteli

Fierul pentru copii este foarte important in perioada adolescentei, daca observati simptomele de deficit anuntati medicul, nu cresteti aportul de fier fara acordul lui, pentru ca si excesul poate provoca probleme de sanatate.

Alimente care asigura fierul pentru copii:

  • carnea rosie
  • pasari de curte
  • ton
  • somon
  • oua
  • fasole uscata si mazare
  • fructe uscate
  • legume cu frunze verzi
  • cereale integrale

Fierul pentru copii – modalitati de crestere :

  • limitati consumul excesiv de lapte de vaca, deoarece acesta scade absorbtia de fier si poate irita mucoasa intestinala provocand rani, iar copilul are scaun cu sange si astfel pierde fier

  • micul dejun sa fie format din cereale integrale, iar daca copilul are probleme cu laptele, acestea pot fi servite cu iaurt, care este bogat in calciu si ii asigura o digestie mai buna
  • combina alimentele bogate in vitamina C cu cele bogate in fier, vitamina C ajuta la absorbtia fierului in organism, cum ar fi: tomate, broccoli, portocale, capsuni
  • asigura o dieta bogata in fructe si legume verzi, multi copii nu accepta legumele, dar daca sunt invatati de mici cu o dieta echilibrata, aceasta va face parte din obiceiurile lor
  • daca medicul constata o anemie la copil, va poate recomanda fierul pentru copii sub forma de picaturi sau sirop, dar mare atentie la alimentatie, deoarece pe unii copii ii constipa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × 5 =