BebelusiMama

Alimente recomandate in timpul alaptarii

alimentatieCe alimente sunt recomandate pentru a fi consumate in timpul alaptarii? Care sunt acele alimente care ne dau energie in aceasta perioada, dar sunt si sanatoase pentru copilas?

Lactatele se numara printre acele alimente care trebuie sa existe in orice dieta, in cazul mamicilor care alapteaza. Cel mai recomandat este sa consumam lactatele cu un continut scazut de grasimi, dar este esential ca ele sa existe in alimentatia noastra. Foarte multe mamici spun ca laptele matern ajunge, nu avem nevoie sa consumam alt tip de lapte pe perioada alaptarii. Sunt de acord ca laptele matern are un continu foarte mare de calciu, si copii vor avea oase puternice in trupurile lor insa si lactatele pe care noi le consumam in aceasta perioada contribuie la calitatea laptelui pe care mama il are. Laptele face parte din categoria de alimente care iti fortifica corpul, iti furnizeaza energie si te juta sa treci cu bine peste fiecare zi. Tot din categoria de alimente care trebuie consumate dupa nastere, se numara si carnea de vita. Aceasta carne este bogata in fier. Daca mama are lipsa de fier in organism, cu siguranta se va simti tot timpul slabita si obosita. Pentru a evita aceste stari, puteti incerca sa consumati din cand in cand carne de vita. Legumele sunt si ele niste alimente foarte importante in alimentatia unei mamici, in special acele alimente care sunt de culoare verde intens: fasole, mazare, linte. Trebuie sa fim insa foarte atenti la cantitatile pe care le consumam. Cel mai indicat este ca prima data cand mancam aceste alimente sa urmarim cum reactioneaza bebelusul dupa ce mananca putin lapte; exista situatii in care aceste alimente provoaca efecte negative asupra copilului. Daca bebelusul tau nu are nici o reactie negativa dupa o astfel de masa, atunci poti sa mananci linistita aceste tipuri de alimente, care cu siguranta, iti vor da energia de care ai nevoie. Daca esti o proaspata mamica, atunci trebuie sa stii ca ai nevoie de foarte multa vitamina C si in ce fel de alimente putem gasi aceasta vitamina, daca nu in portocale? Pe langa faptul ca sunt foarte gustoase, aceste alimente asigura frma maxima de care are nevoie o mamica, intr-o zi intreaga. Dar si in acest caz este foarte important sa urmaresti reactiile pe care le are bebelusul. Exista o posibilitate ca acesta sa manifeste reactii alergice, sau iritatii. In schimb, daca observi ca si bebelusul se simte foarte bine, atunci poti sa consumi linistita aceste tipuri de citrice. Ouale sunt si ele niste alimente foarte importante. Desi nici in acest caz nu trebuie sa depasim limitele, vitamine D, care este preponderenta in acest aliment, este foarte necesara unei mamici. Consumul acestor alimente duce la o crestere foarte armonioasa din punct de vedere fizic, dar bebelusul nostru va avea si oase foarte puternice. Nu in ultimul rand, trebuie sa discutam despre apa. Da, apa face parte din categoria de alimente foarte importanta pentru fiecare persoana, nu doar pentru mamici. Cu atat mai mult pe timp de vara, cand parca ne deshidratam foarte usor, nu-i asa?

Mamicile trebuie sa aiba grija atat de ele cat si de bebelusi, si de aceea este important sa stim care alimente ne pot ajuta in acest sens. Degeaba ne plac noua unele alimente daca bebelusul reactioneaza negativ la ele. Trebuie sa gasim un echilibru, sa ne cunoastem limitele, sa ne cunoastem corpul si sa invatam sa avem o alimentatie sanatoasa, dupa care sa ne simtim bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × three =