sarcina

Sportul in sarcina

sportul-in-sarcinaSportul este in general sanatos, si cu atat mai mult cand vorbim despre sportul in sarcina. Cu toate acestea, trebuie sa fim atente la ce tip de sport practicam, ce avem voie sau ce nu avem voie sa facem atunci cand suntem insarcinate. Multe mamici poate nu considera acest subiect a fi foarte important, insa credeti-ma, este! De sanatatea noastra depinde sanatatea copilului nostru si pe langa o alimentatie foarte echilibrata, trebuie sa facem si cate putin sport.

Sportul in sarcina este permis, dar este si interzis unor categorii de persoane. De exemplu, femeile care sufera de astm, diabet sau bolide inima trebuie sa evite sportul in sarcina. Sportul in sarcina cel mai recomandat este inotul. La primele iesiri este in regula daca reusesti sa inoti 5-10 minute. Cu timpul, durata inotului poate ajunge pana la o jumatate de ora, si este indicat sa fie practicat de 2,3 ori pe saptamana. Sportul in sarcina despre care vorbeam anterior, inotul, nu este recomandat sa se faca in apa foarte calda. Specialistii recomanda temperatura ideala ca fiind de 18-20 grade C. Inotul este sportul in sarcina ideal pentru semestrul al treilea, spun specialistii, deoarece ajuta la eliminarea presiunii resimtita in coloana vertebrala si la incheieturi. Atentie insa: nu sunt recomandate scufundarile sau sariturile.

O alta miscare sanatoasa pentru femeile insarcinate, care face parte din categoria recomandata de medici, este mersul vioi. Sportul in sarcina este greu de practicat daca nici inainte de a ramane insarcinata nu ai fost obisnuita sa faci miscare. Mersul vioi este recomandat tocmai pentru astfel de persoane, care nu sunt obisnuite cu foarte multa activitate. 30 de minute de mers pe jos pot face foarte mult bine atat mamei cat si bebelusului, si este indicat sa faci acest lucru de cel putin 2,3 ori pe saptamana. Daca inainte de a ramane insarcinata faceai frecvent miscare, atunci specialistii spun ca daca totul este in regula, daca sarcina nu are probleme, si jogging-ul poate fi considerat un sport ideal pentru femeile insarcinate. Atentie insa: aceasta recomandare este doar pentru femeile care practicau acest sport si inainte de perioada sarcinii. Sportul in sarcina este intotdeuna binevenit. Si aerobicul usor este indicat, atata timp cat sunt evitate orele aglomerate.

Din cate ati observat, am recomandat sportul in apa pentru a fi practicat de aproximativ trei ori pe saptamana. Specialistii ne spun ca aceasta activitate dusa la extreme, adica practicata zilnic, poate duce la nasterea unui copil cu probleme de greutate. Atentie asadar care este sportul in sarcina de care va legati, pentru a nu provoca neplaceri bebelusului. Trebuie sa stiti ce vi se potriveste cel mai bine si fara indoiala, sa apelati la sfatul unui medic, care va poate indruma spre activitatile cele mai sanatoase. Daca aveti o sarcina cu probleme, atunci trebuie sa fiti constienta de riscurile la care v-ati supune daca faceti sport, si sa renuntati la aceasta idee, pana ar disparea toate riscurile.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 + three =